Yhdistys

Helsingin liikenneturvallisuusyhdistys ry on perustettu vuonna 1989 tekemään paikallista liikenneturvallisuustyötä Helsingin alueella.

Toimintamme lähtökohtana on valistustyö ja toimintomme painottuvat erityisesti suojattomimpiin liikkujiin: jalankulkijoihin ja pyöräilijöihin, lapsiin ja nuoriin, ikäihmisiin,  maahanmuuttajiin ja muihin erityisryhmiin.

Teemme tiivistä yhteistyötä eri vammaistoimijoiden kanssa ja osallistumme liikenneaiheisiin työryhmiin ja tapahtumiin.  Osallistumme myös yhteiskunnalliseen keskusteluun ja päätöksentekoon liikenneturvallisuutta koskevissa asioissa.

Tuemme pienimpien tienkäyttäjien liikenneturvallisuutta vuokraamalla edullisesti asianmukaisia ja laadukkaita turvaistuimia, turvakaukaloita ja -vuoteita, korokeistuimia sekä odottavan äidin turvavyön alentimia.

Järjestämme myös turvatuotteiden myyntikampanjoita erilaisten  tapahtumien yhteydessä.

Yhdistyksellä on kaksi vakituista työntekijää, toiminnanjohtaja ja toimistoassistentti. Yhdistyksen toiminnasta vastaa sääntömääräisissä syyskokouksissa valittu hallitus. Hallitus koostuu jäsenyhdistysten, Helsingin kaupungin eri hallintokuntien sekä Helsingin poliisilaitoksen edustajista.

Pe 22.3 suljemme klo 15